Promocja internetowa często może skupić się w dużej mierze na mediach społecznościowych oraz stronie internetowej.
Media społecznościowe dają nam możliwość docierania do dużej grupy odbiorców, którzy będą skupieni wokół naszej grupy, przykładowo na Facebooku. Powinniśmy publikować ciekawe materiały, zdjęcia, multimedia, które będą przyciągały nowe osoby. Jednym z nich jest Facebook Live, czyli narzędzie, które pozwala na oferowanie wysokiej jakości materiałów wideo na żywo.
Kto korzysta z transmisji na żywo na platformie Facebook?
Facebook Live to zestaw bardzo przydatnych narzędzi, takich jak ankiety, podczas strumieniowania wideo możemy zapytać odbiorców o różnego rodzaju preferencje, dotyczące przykładowo omawianego produktu czy też usługi. Bardzo dużą zaletą jest także możliwość umieszczania linków, które będą prowadziły do źródeł, czy też do naszego sklepu internetowego. Transmisja może być udostępniona bezpośrednio w relacji na Facebooku, w ten sposób zwiększymy naszą grupę docelową. Komentarze, które pojawiają się na czacie, możemy na bieżąco moderować, ustawić pewne opcje, które pozwolą na ograniczenie częstotliwości pojawienia się komentarzy. Dobrym pomysłem może być także organizowanie strumieniowania wideo w kilka osób, gdzie jedna z nich będzie zajmowała się obsługą czatu oraz ankiet.
Strumieniowanie wideo na Facebooku to także ciekawe rozwiązanie dla pasjonatów gier komputerowych, którzy często dzielą się ekranem z gry z innymi graczami. Często chcą zmonetaryzować swoją pasję, w przypadku Facebook Live jest to możliwość opcji darowizny, gdzie platforma Facebook nie pobiera opłat. Z funkcji strumieniowania korzystają także firmy, które prowadzą szkolenia oraz kursy, jest to dobry pomysł, aby docierać do wielu osób, które chcą podnosić swoje kwalifikacje. W tym przypadku dużą rolę odgrywa czat, gdzie prowadzący może na bieżąco także odpowiadać na zadawane pytania, dzięki czemu lepiej skupi się na problemach, które są niejasne dla osób uczestniczących w kursie online.
Istnieje wiele sposobów na wykorzystanie potencjału, jaki daje facebook transmisja na żywo to okazja dla firm, aby zdobywać nowych klientów, korzystają z tego także firmy szkoleniowe. Facebook Live może pełnić rolę pewnego rodzaju telewizji na żywo, korzystają z tej możliwości także osoby, które udzielają przykładowo porad kulinarnych, gracze komputerowi, możemy także zamieszczać tam ważne, bieżące informacje dotyczące naszej firmy.