
Pęknięta w trasie opona to problem, z którym mierzy się wielu kierowców TIR-ów. Sytuacja komplikuje się zwłaszcza wówczas, gdy do takiego wydarzenia dochodzi na autostradzie. W takim miejscu liczy się bowiem bezpieczne, a zarazem szybkie działanie. To właśnie dlatego warto wiedzieć, kiedy wezwać mobilną wulkanizację, a kiedy zdecydować się na profesjonalne holowanie.
Jak działa mobilna pomoc na drodze?
Mobilna wulkanizacja to usługa, która cieszy się stale rosnącym zainteresowaniem. Nic dziwnego, bowiem pozwala ona znacznie szybciej powrócić na trasę, unikając tym samym kosztownych przestojów. Wystarczy już jeden telefon do wybranej firmy, by na miejsce awarii wyruszyła ekipa, wyposażona w odpowiedni sprzęt.
Jeśli zainteresowała Cię taka możliwość, sprawdź wskazaną stronę, z której dowiesz się, jak działa pomoc drogowa w Kątach Wrocławskich i zapoznasz się z opiniami jej klientów. Wśród największych zalet takiego rozwiązania wskazują oni przede wszystkim błyskawiczne działanie oraz sprawną pracę, niezależnie od pory dnia lub nocy.
W jakich sytuacjach sprawdza się mobilny serwis?
Dzięki szybkiej i sprawnej pracy mobilna wulkanizacja okazuje się niezwykle przydatna dla kierowców TIR-ów. Sprawdza się ona wówczas, gdy problem można usunąć na miejscu, bez konieczności holowania. Wbrew pozorom, taka sytuacja występuje wyjątkowo często. Tym bardziej że – jak przekonasz się po kliknięciu w link – mobilny serwis aut ciężarowych oferuje naprawdę szeroki zakres wsparcia. Najczęściej z takich usług korzystają jednak kierowcy, mający problem z:
- przebitą oponą, wymagającą wymiany lub wulkanizacji,
- awarią zaworu i spadkiem ciśnienia,
- rozcięciem boków opony w trakcie manewrowania na MOP-ie lub parkingu TIR.
Wymiana czy wulkanizacja?
O tym, czy konieczna jest wymiana opony, czy wystarczy jej wulkanizacja, decyduje mechanik po dotarciu na miejsce przymusowego postoju ciężarówki. I tak metoda wulkanizacji sprawdza się, gdy:
- uszkodzenie pojawiło się na skutek wjechania w dziurę, krawężnik lub też na ostry przedmiot,
- opona nie jest przecięta z boku,
- uszkodzeniu uległa jedynie powierzchnia jezdna.
Wymiana będzie natomiast obowiązkowa, gdy pęknięcie ma więcej niż 6 mm lub znajduje się w bocznej części uszkodzonej opony. Obie usługi mogą być realizowane na autostradzie przez mobilne serwisy, co eliminuje konieczność długiego oczekiwania na pomoc w niebezpiecznym miejscu.

Jakie korzyści niesie ze sobą mobilny serwis?
To jednak jeszcze nie koniec korzyści płynących z usług mobilnych mechaników. Wśród tych najważniejszych wymienić należy bowiem także znaczną oszczędność czasu, którego nie trzeba tracić na wzywanie holownika i oczekiwanie w kolejce w warsztacie samochodowym. Takie usługi są również nieco tańsze niż holowanie. Korzystając z nich, można więc uniknąć zarówno dodatkowych wydatków, jak i obciążeń finansowych, związanych z opóźnieniem w realizacji zleceń.
Kiedy należy skorzystać z usług holownika?
Pomimo wielu korzyści i szerokiego zakresu mobilnego wsparcia, zdarzają się jednak sytuacje, gdy holowanie staje się koniecznością. Z usług lawety należy więc skorzystać, gdy:
- samochód ma uszkodzone dwie opony,
- felga została poważnie uszkodzona, co rodzi obawy o bezpieczeństwo dalszej jazdy,
- opona uległa całkowitemu rozerwaniu.
Do warsztatu warto odholować ciężarówkę również wówczas, gdy problem wymaga pogłębionej diagnostyki i specjalistycznego sprzętu. Mobilni mechanicy dysponują co prawda odpowiednimi narzędziami, ale nie zawsze mogą oni naprawić na miejscu bardziej skomplikowane usterki.
Mobilny serwis czy holowanie: która usługa jest bardziej opłacalna?
Na to pytanie trudno udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Oba rozwiązania posiadają bowiem istotne atuty. Mobilna wulkanizacja jest więc tańsza i szybsza, podczas gdy laweta będzie droższa, ale konieczna, gdy naprawa wymaga bardziej skomplikowanych działań. Można więc śmiało powiedzieć, że obie usługi uzupełniają się wzajemnie, zapewniając kierowcom TIR-ów kompleksową pomoc w przypadku awarii opony na autostradzie.
